Praha 11. srpna 2016

Pamětní medaile Waterloo 200Evropská skupina Samlerhuset, kterou v České republice reprezentuje společnost Národní Pokladnice, zvítězila v prestižní soutěži International Business Awards, známou také pod názvem The International Stevies.

Do programu se mohou každoročně přihlásit soukromé i státní subjekty z celého světa z neziskového i ziskového sektoru. Tento rok bylo do programu nominováno přes 3 800 organizací z více než 60 zemí světa.

Vítězem bronzové Stevie za nejlepší PR kampaň se stala britská pobočka skupiny Samlerhuset s kampaní Waterloo 200.

Kampaň Waterloo 200 byla založena na myšlence znovu oživit 200 let starý návrh geniálního rytce Benedetta Pistrucciho. Tento římský umělec byl osloven polním maršálem Arthurem Wellesleym bezprostředně po slavné bitvě u Waterloo, aby navrhl medaili, která bude tuto přelomovou událost připomínat. Vytvoření celého díla trvalo Pistruccimu více než 30 let a téměř všichni zamýšlení obdarovaní během této doby zemřeli, s výjimkou vévody z Wellingtonu. Medaili však podle Pistrucciho okázalého návrhu nebylo možné vyrazit. Tehdejší technologie zkrátka nestačily na ražbu medaile s tak mimořádnými rozměry (hmotnost 677,5 gramu a průměr 140,8 milimetru) a detailně propracovaným designem aversu i reversu. Pamětní medaile s původním návrhem se dočkala ražby právě díky skupině Samlerhuset. Té se ji díky nejnovějším technologiím a píli a vášni lidí, zapojených do projektu, podařilo přesně po 200 letech od bitvy vyrazit.

Celý projekt doprovázela bohatá PR kampaň. V lednu roku 2015 nabídla britská pobočka skupiny SH 500 000 replik Waterloo medailí britské veřejnosti zcela zdarma. V červnu téhož roku byl odhalen u stranice metra Waterloo station v Londýně pomník připomínající tuto událost. Na slavnostním odhalení byli přítomni významné osobnosti včetně ambasadorů a respektovaných historiků. Koncem roku 2015 pak skupina Samlerhuset věnovala šek na 200 000 liber charitativní organizaci Waterloo 200.

Rok 2016 se stal již druhým rokem, kdy byla skupina Samlerhuset oceněna. Poprvé získala cenu za PR projekt v roce 2012, kdy v rámci evropské tour představila tehdy nejdražší minci světa Double Eagle.

Na příběh Waterloo medaile se můžete podívat zde: https://youtu.be/C1SFZwCvbRs

 

Stevie Awards:

Stevie Awards se udělují ve čtyřech programech: The International Business Awards, The American Business Awards, Stevie Awards pro ženy v businessu a Stevie Awards pro prodej & služby zákazníkům. Ctí organizace všech typů a velikostí a lidí za nimi, které podávají vynikající pracovní výkony po celém světě. Další informace o Stevie Awards na www.StevieAwards.com.

 

Kontakt pro média - Product Manager společnosti Národní Pokladnice
Mgr. Kateřina Škabradová
+420 607 035 728
katerina.skabradova@samlerhuset.cz