Černohronská železnice

Pamětní medaile zušlechtěná ryzím zlatem a růžovým zlatem

Čiernohronská železnice

Ohodnoťte jako první!

0

Dominanty Slovenska

  • Zušlechtěno ryzím žlutým a růžovým zlatem
  • Nejvyšší kvalita ražby
  • Působivý průměr 45 milimetrů
  • Certifikát autentičnosti
Jednotlivý produkt Poslední kusy
790 Kč

Tato medaile, která je zušlechtěna dvěmi kovy, je věnována jednomu z nejobdivovanějších skvostů slovenské historie – Černohronská železnice.

Numismat je zušlechtěn ryzím žlutým zlatem (999/1000) a ryzím zlatem růžovým. Je zpracována v nejvyšší kvalitě ražby a ražena je speciálním leštěným razidlem. Díky velkorysému průměru medaile (45 milimetrů) vyniknou i ty nejmenší detaily

  • Avers vyobrazuje lokomotivu železnice, erb Černého Balogu a na okruží název medaile

  • Ústředním motivem reversu medaile jsou Tatry, které představují symbol Slovenské republiky spolu se svým charakteristickým Lomnickým štítem. Okruží reversu je doplněno o vyobrazení ornamentů čičmanské lidové architektury. Po stranách je zobrazena stylizovaná malba kohoutů.

S budováním Černohronské železnice se začalo v roce 1909 za účelem přepravy dřeva. S nástupem motorizace se přeprava přesunula na automobilovou dopravu, a jen díky nadšencům se železnice zachovala.

Objednávkou získáte:

  • Záruku nejvyšší kvality ražby
  • Numismat zušlechtěný ryzím a růžovým zlatem
  • Certifikát autentičnosti 

Objednejte si jedinečnou medaili věnovanou Černohronské železnici v kombinací dvou barev zlata.

790 Kč
Kov:
měď a zinek
Zušlechtění:
ryzí žluté a růžové zlato 999/1000
Kvalita:
nejvyšší kvalitě ražby
Průměr:
45 mm
Hmotnost:
35 g
Země původu:
Slovensko

K údolí řeky Černý Hron odnepaměti patřila těžba a zpracování dřeva jako hlavní zdroj obživy jejích obyvatel. Stále více se do popředí dostávala i myšlenka výstavby lesní železnice. Na přelomu 19. a 20. století se postupně začalo s výstavbou lesních železnic v mnoha částech Slovenska, a také v údolí Černého Hronu.

V současnosti ČHŽ jezdí denně během letní turistické sezóny, provoz je zajišťován na úseku trati z Chvatimechu do Černého Balogu, Vydrovské doliny a do Dobroči (celkem 19 km). Vozový park se skládá ze čtyř parních lokomotiv, pěti motorových lokomotiv a zrekonstruovaného motorového vozu.

V roce 1982 byla vyhlášena národní kulturní památkou Slovenska. Tento světový unikát – vlak procházející fotbalovým hřištěm, je pouze v Černém Balogu. Nachází se v Banskobystrickém kraji, okres Brezno.

Tato medaile, která je zušlechtěna dvěmi kovy, je věnována jednomu z nejobdivovanějších skvostů slovenské historie – Černohronská železnice.

Numismat je zušlechtěn ryzím žlutým zlatem (999/1000) a ryzím zlatem růžovým. Je zpracována v nejvyšší kvalitě ražby a ražena je speciálním leštěným razidlem. Díky velkorysému průměru medaile (45 milimetrů) vyniknou i ty nejmenší detaily

  • Avers vyobrazuje lokomotivu železnice, erb Černého Balogu a na okruží název medaile

  • Ústředním motivem reversu medaile jsou Tatry, které představují symbol Slovenské republiky spolu se svým charakteristickým Lomnickým štítem. Okruží reversu je doplněno o vyobrazení ornamentů čičmanské lidové architektury. Po stranách je zobrazena stylizovaná malba kohoutů.

S budováním Černohronské železnice se začalo v roce 1909 za účelem přepravy dřeva. S nástupem motorizace se přeprava přesunula na automobilovou dopravu, a jen díky nadšencům se železnice zachovala.

Objednávkou získáte:

  • Záruku nejvyšší kvality ražby
  • Numismat zušlechtěný ryzím a růžovým zlatem
  • Certifikát autentičnosti 

Objednejte si jedinečnou medaili věnovanou Černohronské železnici v kombinací dvou barev zlata.

790 Kč
Specifikace
Kov:
měď a zinek
Zušlechtění:
ryzí žluté a růžové zlato 999/1000
Kvalita:
nejvyšší kvalitě ražby
Průměr:
45 mm
Hmotnost:
35 g
Země původu:
Slovensko

K údolí řeky Černý Hron odnepaměti patřila těžba a zpracování dřeva jako hlavní zdroj obživy jejích obyvatel. Stále více se do popředí dostávala i myšlenka výstavby lesní železnice. Na přelomu 19. a 20. století se postupně začalo s výstavbou lesních železnic v mnoha částech Slovenska, a také v údolí Černého Hronu.

V současnosti ČHŽ jezdí denně během letní turistické sezóny, provoz je zajišťován na úseku trati z Chvatimechu do Černého Balogu, Vydrovské doliny a do Dobroči (celkem 19 km). Vozový park se skládá ze čtyř parních lokomotiv, pěti motorových lokomotiv a zrekonstruovaného motorového vozu.

V roce 1982 byla vyhlášena národní kulturní památkou Slovenska. Tento světový unikát – vlak procházející fotbalovým hřištěm, je pouze v Černém Balogu. Nachází se v Banskobystrickém kraji, okres Brezno.