Vitruviánský muž na kresbě od Leonarda da Vinci

v 5 uncích ryzího stříbra

Vitruviánský muž na kresbě od Leonarda da Vinci

Vitruviánský muž na kresbě od Leonarda da Vinci

Ohodnoťte jako první!

0
  • 5 unci ryzího stříbra (Ag 999/1000)
  • Výroční mince netradičního tvaru
  • Parciální glazurování reversu (technologie Enamel Colour Application)
  • Nízká limitace - jen 500 kusů pro celý svět
  • Da Vinciho citát vyražený na hraně mince
  • Originální kazetu a Certifikát autentičnosti.
  • Typ: Jednotlivý produkt
  • Dostupnost: Máme vyprodáno!
Prosím informujte mě, jakmile bude produkt opět skladem.

V květnu tohoto roku si připomeneme 500. výročí od skonu Leonarda da Vinci. Národní Pokladnice má tu čest vzdát hold této všestranné renesanční osobnosti mincí z 5 trojských uncí ryzího stříbra. Do mince je vyražena nejslavnější Leonardova kresba, Vitruviánský muž.

  • Kresbou na reversu mince mistr vyjadřuje přesvědčení, že harmonická krása člověka a světa je založena na lidských proporcích. Stejně jako dílo samotné, tak i revers je doplněn italským textem. Leonardo jej psal zrcadlově a parafrázoval popis tělesných proporcí od římského architekta Vitruvia. Postava Vitruviánského muže je parciálně glazurovaná novou technologií Enamel Colour Application.

  • Avers zdobí tradiční portrét jejího Veličenstva královny Alžběty II. Dále nominální hodnotu, rok a místo vydání, hmotnost v trojských uncích a ryzost stříbra. Je vyražen v nejvyšší kvalitě ražby (Proof).

  • Hrana mince je ozdobena mistrovým citátem v anglickém jazyce: „Art is never finished, only abandoned“. Český překlad citátu zní: „Umění není nikdy dokončeno, pouze opuštěno“.

Není divu, že pro uctění památky tohoto, v mnoha směrech nadaného umělce a vynálezce, byla vybrána právě tato kresba. Je symbolem humanismu, rozumu a člověka nového věku. Minci navíc propůjčuje neobvyklý tvar. Společně s limitací pouhých 500 kusů ji činí opravdu unikátní.

Rezervací získáte:

  • 5 unci ryzího stříbra (Ag 999/1000)
  • Tématikou minci netradičního tvaru a zpracování J
  • Jistotu nízké limitace - jen 500 ks
  • Záruku nejvyšší mincovní kvality ražby reversu (Proof)
  • Originální kazetu „Vitruvian man“ a Certifikát autentičnosti.

Mince je uložena v originální kazetě s tematickým přebalem ve stylu kresby. Nedílnou součástí je Certifikát autentičnosti ztvrzující uvedené parametry.

Příležitost ražby a ojedinělý tvar, nízká limitace a použité technologie. To je to, co činí tuto minci jedinečnou.

Prosím informujte mě, jakmile bude produkt opět skladem.
Specifikace
Kov:
Ryzí stříbro 999/1000
Průměr:
60 mm
Hmotnost:
155,5 g (5 oz)
Kvalita reversu:
Proof (nejvyšší mincovní kvalita, leštěné razidlo)
Nominální hodnota:
10$
Země původu:
Šalamounovy ostrovy
Rok emise:
2019
Limitace:
500 kusů

Vitruviánský muž

je kresba perem na listu papíru o rozměrech 34,6 × 25,5 cm. Uprostřed je nahá postava muže ve dvou polohách, vepsaná do kružnice a do obdélníku. Přímo pod ní je vodorovné měřítko s rozdělením strany čtverce na čtyři lokty, dva krajní díly jsou rozděleny na šest dlaní a dále na čtyři prsty, aby si divák mohl proporce sám ověřit. Nad kresbou i pod ní je zrcadlovým písmem napsán italský komentář, který parafrázuje Vitruviův popis tělesných proporcí. Podle vrchního textu „dlaň jsou čtyři prsty, stopa jsou čtyři dlaně, loket je šest dlaní a čtyři lokte jsou člověk“.

Kresbu objevil a koupil italský architekt Giuseppe Bossi (1777–1815) a napsal o ní pojednání, které věnoval svému příteli, klasicistickému sochaři Antoniu Canovovi. Po Bossiho smrti kresbu roku 1822 koupila benátská Gallerie dell'Academia.

Marcus Vitruvius Pollio

(1. stol. př. n. l.) byl římský architekt, inženýr a teoretik. Jeho narození je kladeno přibližně do let 80 až 70 př. n. l. a smrt do roku 25 př. n. l. O jeho životě mnoho nevíme, značné množství dat o jeho životě se dá extrahovat z jeho vlastní práce. 

Ve třetí knize své De architectura (Deset knih o architektuře) Vitruvius diskutoval o symetrii a proporcích ve vztahu k budování chrámů. Architekt byl přesvědčen, že proporce a míry lidského těla, které stvořil Bůh, jsou dokonalé a správné. Proto navrhl, že správně postavený chrám by měl odrážet poměry lidského těla. Podotkl, že lidské tělo může být symetrické, vepsané do kruhu i čtverce. Tato myšlenka ovlivnila jeho praxi architekta.